söndag 6 januari 2013

Nystart 2013

Så har jag hittat ut igen i bloggandet som upphörde med datortrassel och vilsegång i vältaliga försäljares erbjudande! Lycklig är jag över detta ögonblick och skall nu hålla samhällsengagemanget igång genom detta media. Framför mig vid halvårsskiftet skymtar "friherrinnelivet". Ett brev från SEB före jul aviserade att nu är det dags att kvittera ut pensionspengarna som ett strävsamt arbetsliv genererat! Har jag placerat rätt visar sig! Känns förunderligt att nu väntar en ny tillvaro som skall fyllas med nya uppgifter och tid för att odla intressen som till viss del försakats eller bortprioriterats. Högst på listan ligger bokutgivningen av; "Att ge mobbningen ett ansikte" och "Min inre kraft". Lyssnade igår på programmet  i P1 - "Pinnplockerskan" - Vildhjärta Maria Westerberg som berättade om sitt naturengagemang. Som ägare till hennes konstverk - "Skogstokig" ser jag också framför mig meditativa möten med naturen i vackra natursköna Ängelsberg 2013. Lev väl och blomstra som min faster Astrid alltid sa som avskedsreplik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar